اسکیت اگرسیو و تفاوت آن با اسکیت های اینلاین – راهنمای کامل

اسکیت اگرسیو چیست؟ حتماً در مورد اسکیت های اینلاین و اسکیت های اگرسیو شنیده اید، اما آیا می دانید تفاوت بین آنها چیست؟ اگر پاسخ شما منفی است، این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله برای شما تفاوت های این دو اسکیت را توضیح خواهیم داد. اگر فکر می کنید که اسکیت های فری استایل و اسکیت های اگرسیو یکسان هستند، کاملاً در اشتباهید.
درست است که شباهت های زیادی با هم دارند اما تفاوت هایی بین هر دوی آنها وجود دارد. با مطالعه این مقاله، شما همه چیز را در مورد اسکیت های اینلاین و اسکیت های اگرسیو خواهید دانست.


اسکیت های اینلاین (Inline) چیست؟

کفش اسکیت اینلاین حرفه ای Powerslide Next 110

کلمه In به معنی درون و Line به معنی خط میباشد. نامگذاری این اسکیت ها نیز (درون یک خط = Inline) به دلیل نوع قرارگیری چرخ ها در کنار هم قرار گرفته . اسکیت های اینلاین که در کشور ما به آن اسکیت کفشی هم گفته می شود، معمولا دارای 3 یا 4 چرخ هستند که در یک خط و پشت سر هم قرار گرفته اند.
علاوه بر این، آنها یک ترمز در انتهای پای راست یا چپ دارند. با کمک این ترمز، اسکیت باز می تواند با تکیه دادن به آن، سرعت خود را کاهش دهد.اسکیت اینلاین، یک ورزش محبوب و هیجان‌انگیز است که امروزه در سراسر جهان توسط میلیون‌ها نفر انجام می‌شود. اما تاریخچه اسکیت اینلاین به دوران‌های گذشته بازمی‌گردد.تاریخچه اسکیت اینلاین به دهه 1970 میلادی برمی‌گردد، زمانی که اسکیت‌های چهار چرخ رولر به طراحی اسکیت‌های دو چرخ کوچک تغییر کردند و با این تغییر، مانورهای بهتری و اجرای حرکات هیجان‌انگیز تر توسط اسکیت‌بازان امکان‌پذیر شد. از آن زمان تاکنون، اسکیت اینلاین به یکی از محبوب‌ترین و ورزش‌های پرطرفدار در سراسر دنیا تبدیل شده است. این ورزش هیجان‌انگیز همچنین شامل انواع رشته‌ها از جمله فرمول یک اسکیت، هاکی اسکیت، اسکیت‌سرعت، اسکیت اگرسیو و حتی اسکیت‌های آکروباتیک می‌شود که هر یک جذابیت‌ها و چالش‌های خود را دارند.

تاریخچه اسکیت اینلاین به دهه 1970 میلادی برمی‌گردد، زمانی که اسکیت‌های چهار چرخ رولر به طراحی اسکیت‌های دو چرخ کوچک تغییر کردند و با این تغییر، مانورهای بهتری و اجرای حرکات هیجان‌انگیز تر توسط اسکیت‌بازان امکان‌پذیر شد. از آن زمان تاکنون، اسکیت اینلاین به یکی از محبوب‌ترین و ورزش‌های پرطرفدار در سراسر دنیا تبدیل شده است. این ورزش هیجان‌انگیز همچنین شامل انواع رشته‌ها از جمله فرمول یک اسکیت، هاکی اسکیت، اسکیت‌سرعت، اسکیت اگرسیو و حتی اسکیت‌های آکروباتیک می‌شود که هر یک جذابیت‌ها و چالش‌های خود را دارند.

انواع اسکیت اینلاین

چهار نوع اصلی اسکیت اینلاین وجود دارد که به شرح زیر می‌باشند:

  1. تناسب اندام (فیتنس): این نوع برای اسکیت‌بازانی است که می‌خواهند از اسکیت‌های خود بیشتر بهره‌برده باشند. انواع زیادی از اسکیت‌های تناسب اندام وجود دارد. برخی از این اسکیت‌ها دارای ویژگی‌هایی برای افزایش سرعت اسکیت هستند، در حالی که بعضی دیگر قابلیت اسکیت در زمان های طولانی‌تر را دارند.
  2. تفریحی: این یکی از محبوب‌ترین انواع اسکیت اینلاین است. اکثر اسکیت‌بازان مبتدی و میان‌رده از اسکیت‌های تفریحی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، این اسکیت‌ها احساسی عالی و مناسبی را برای اسکیت‌بازان تازه‌کار فراهم می‌کنند.
  3. سرعت (مسابقه یا ریس): این انواع اسکیت‌ها چرخ های بسیار بزرگتری نسبت به دیگر اسکیت ها دارند و کفش های آن بسیار سفت هستند. به دلیل طراحی بسیار سفت کفش، عملکرد بهتری را برای اسکیت‌باز فراهم می‌کنند. با این حال، اسکیت‌باز احساس راحتی نمی‌کند. اسکیت‌های مسابقه برای کسانی هستند که به دنبال سرعت بالا هستند و می‌توانند در مسابقات آن شرکت کنند.
  4. شهری (شهری): این یکی از جدیدترین انواع اسکیت‌های طراحی‌شده است. این نوع اسکیت‌ها عمدتاً برای معابر شهری طراحی شده‌اند و دارای چارچوب کوچکی هستند.
اسکیت خیابانی | اسکیت شهری | اسکیت 4 چرخ | اسکیت سرعت یا ریس

علاوه بر این، نوع دیگری نیز وجود دارد که به نام “اگرسیو” شناخته می‌شود.


اسکیت اگرسیو چیست؟

اسکیت اگرسیو، در دهه 1990 به عنوان یک جایگزین با انرژی بالا برای اسکیت تفریحی ظهور یافت. در دوران رونق خود، این ورزش در مجلات و روزنامه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و به عنوان یکی از رویدادهای اصلی در مسابقات مانند بازی‌های ایکس (X Games) تبدیل به محبوبیت شد، اما علاقه به آن در دهه 2000 شروع به کاهش یافت. بر اساس بیانات برخی از اعضای دیرینه‌ی این ورزش، اسکیت اگرسیو مانند سایر عناصر مد و فرهنگ دهه 1990 که در سال‌های اخیر مجدداً مورد بازدید قرار گرفته‌اند، دوباره در حال جذب توجه است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اسکیت‌های اگرسیو یک زیرشاخه از اسکیت‌های اینلاین هستند، اما به ویژه برای انجام حرکات و ترفندهایی مانند پرش، لغزش(اسلاید) و حرکات دیگر طراحی شده‌اند. چرخ‌های اسکیت‌های آگرسیو اغلب کمتر از 60 میلی‌متر هستند تا مرکز ثقل پایین‌تری ایجاد شود و این باعث می‌شود که انجام دادن حرکات آسان‌تر شود و تعادل بیشتری داشته باشد. با این حال، چرخ‌های کوچکتر باعث کاهش سرعت اسکیت می‌شوند. اسکیت‌های اگرسیو معمولاً از پلاستیک سخت (هارد) ساخته می‌شوند، گرچه برخی مدل ها برای انعطاف بیشتر از جنس های نرم (سافت) دیگر مانند پارچه یا چرم بهره می برند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید